MUZYKA

czwartek, 17 sierpnia 2017

Recenzja Książki - "Wielki Błękit"

Hejjj!
Co tam u Was? Pozmieniałam trochę wygląd bloga, dodałam muzykę. Podoba Wam się? Wczoraj o 23 wróciłam z nad morza, byłam krótko, ale mi wystarczy, poza tym cały czas się kłóciłam z rodzeństwem. Nie przedłużając, zapraszam do czytania!

Okładka:

Źródło: Grafika Google
Ogólne informacje:
Autor: Jennifer Donnely
Data Wydania: 6 maja 2015r.
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Cykl: Saga Ognia i Wody
Tytuł oryginału: Deep Blue
Tłumaczenie: Patryk Dobrowolski

Córko Moruadh, pięć takich znajdź,
Których odwaga nadziei da trwać.
Jedną, co niesie światło gdy kroczy.
Jedną co dar ma wizji proroczych.

Jedną, co nadal jeszcze nie wierzy,
Przez co ślepo nieprawdę szerzy.
Jedną o duszy z boską iskrą,
Jedną co pieśni zna wszelkich istot.

Wspólnie odnajdzcie talizmany,
Które sześcioro władców nosiło u boku.
Dziś skryte pośród morskiej piany
Po wielkiej bitwie światła i mroku.

Nigdy nie wolno im się połączyć
W gniewie, chciwości i złości szale.
Rozsiane po świecie przez dzielną Moruadh
Z lęku, że otworzą zniszczenia bramę.

Przybądźcie do nas z rzek i mórz,
Połączcie serca, ciała, umysły,
Zanim wszechwodę i jej mieszkańców
Na zawsze potworny Abbadon zniszczy!

Książkę przeczytałam w jeden dzień, leżąc na plaży. Bardzo mnie ona wciągnęła, ale co się dziwić, ma zachwycającą historię. Daję wielkiego plusa autorce, za tworzenie synonimów od normalnych słów typu: "Wyglądasz wspaniale!" - "Wyglądasz pływająco!". Urzekło mnie również, używanie słów po łacinie, jako czarów. Aby wyczarować cokolwiek, syrena musi użyć swojego głosu, w postaci śpiewu. 
Cała akcja dzieje się w miastach pod wodą, a bohaterami są syreny. Główną postacią w książce, jest Serafina. Syrena ta jest córką królowej Issabelli, pewnego dnia to ona miała objąć rządy nad Miromarą. Niestety w przeddzień ceremoni Dokimi* dziewczynę niepokoi jej sen, a raczej koszmar, ostrzegający ją przed złem tego świata. Syrena jednak myśli, że był to jeden z tych bardzo realistycznych snów, który miała z nerwów i nic sobie z tego nie robi. Rano przygotowuje się do święta zapominając o tym. Niestety w czasie ceremonii ktoś wystrzelił strzałę w pierś jej matki, Isabelli oraz zabił jej ojca. W tamtym momencie wybuchła wojna między ludźmi, a syrenami. 

Co się stanie, gdy okaże się, że sen był prawdziwy i syrena wraz z 5 przyjaciółkami będzie musiała zapobiec wojnie? Przeczytacie w książce!

Dokimi*- ceremonia, w której okaże się czy syrena jest godna tronu.

Tutaj macie fragment książki:
"WSTAWAJ!
Neela usłyszała słowa, które zdawały się dobiegać z bardzo daleka. Nie chciała wstawać. Pragnęła, by sen trwał dalej.
    -Powiedziałem: wstawaj!
Syrena poczyła silne uderzenie w ogon.
    -Au! Sera! Co ci jest? - wymamrotała, otwierając oczy.
Jednak to nie Serafina ją uderzyła, ale stojący nad nią szczupły syren o kształcie węgorza ubrany w czarną kamizelkę z rekiniej skóry. Od czoła do karku jego głowę zdobił rząd twardych kolców. Nieopodal świeciło światło lampionu.
    -Kim jesteś? - zawołała Neela, podnosząc się. - Gdzie Serafina?
Syren przesunął się i Neela ujrzała przyjaciółkę. Sera siedziała na dnie jaskini ze związanymi za plecami rękami, a usta miała zakneblowane.
    -Sera! - krzyknęła, a kiedy spróbowała zbliżyć się do Serafiny, została pochwycona do tyłu. Dwie mureny owinęły się wokół jej rąk, unieruchamiając je.
    -Puszczajcie! - broniła się syrena.
Podpłynęła do niej kolejna murena, większa od pozostałych. Stwór oplótł szyje syreny i zacisnął mocno, a swoim ogromnym pyskiem niemal dotykał jej twarzy. Syknął, ukazując jej długie, zakrzywione zębiska. Neela nie moła złapać tchu."

Książka jest bardzo ciekawa, zachęcam do przeczytania! Ja się zabieram do drugiej części. 

Żegnam się z Wami, do następnego razu!
~shiro_riria


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Recenzja Książki - "Wielki Błękit"

Hejjj! Co tam u Was? Pozmieniałam trochę wygląd bloga, dodałam muzykę. Podoba Wam się? Wczoraj o 23 wróciłam z nad morza, byłam krótko, ale...